Other Page :

Friday, May 8, 2009

Hampir Kemalangan.

Semalam aku ngan kawan aku keluar lepak kat hamid dalam metro kajang.
Kitorang keluar pakai baju warna hitam.Sempena ngan kempen bersih
'1BLACK Malaysia' hahaha..
Korang tahu ke kenapa??
Sebenarnya dekat perak kan ada kemelut sedikit.
Tapi kitorang bukannya nak join protes tuh pon.
Saja2 je pakai baju hitam xboleh??


Cerita hari ini:
Aku bersyukur sangat2 ke atas Ilahi kerana telah menyelamatkan aku
daripada terjadinya kemalangan ke atas diriku petang tadi.Alhamdulillah...

Jantung aku berdenyut kencang apabila hampir dilanggar oleh sebuah
kereta proton Gen-2 hitam di simpang depan metro inn kajang.
Kehadiran kereta itu tak disangka lalu memecut laju sebaik sahaja aku cube melintas jalan itu.
Aku pon cuba tuk memberhentikan motor aku tapi sudah terlajak ke tengah jalan
Aku dah tercengang melihat kereta tanpa berbuat apa2.(sempat mengucap awal2)
Atas perlindungan-Mu Ya Allah,kereta itu sempat membrek dengan serta-merta.
Aku pon telah selamat daripada berlaku sebarang kejadian buruk ke atas diriku.
Aku sekali lagi bersyukur kepada-Mu Ya Allah!!!!Alhamdulillah...



2 comments:

  1. alhamdulillah syukur la, Allah masih belum nak tarik nyawa lagi. Dengan itu amek la kesempatan ni utk meneruskan hidup dgn penuh rase rendah diri kpdnye.
    dik, akak ade buat blog baru, rajin2lah check out ye, http://shahadatulhaq.blogspot.com.
    insyallah adik leh dpt manfaat dr blog tsebut.

    ReplyDelete