Other Page :

Tuesday, November 30, 2010

Suwaru Fil Quran


Terdapat 114 surah di dalam Kitab Kalamullah (Al-Quran)
Nama-nama surah di dalam Al-Quran mengikut susunan :

Surah 001 Al-Fatiha (The Opening)

Surah 002 Al-Baqarah (The Cow)

Surah 003 Al-’Imran (The Family of Imran)

Saturday, November 27, 2010

Iklan Kelebihan Solat (Arabic)

video

Iklan yg dibuat untuk memberi peringatan kepada seluruh muslim.
Agaknya negara kita bila nak buat sebegini ??


Thursday, November 25, 2010

Pasti ada ganjaran disebalik ujian


Salamualaikum..lama aku tak update blog ni.hehe..

Tengok tittle macam menarik kan?
Tapi apa yang aku nak cakap eh??? haha

Jangan kita ingat setiap ujian yg berlaku itu nikmat dari Allah SWT..
Mungkin juga ianya satu musibah utk kita.
Allah tidak akan bebankan seseorang itu melebihi keupayaan mereka.
Tengok, Allah sebenarnya Maha Adil dan Maha Penyayang..