Other Page :

Saturday, April 25, 2009

Pelik Sunggoh!

Bodyguard Samy Vellu

Pada Mac lepas,aku follow pakcik aku pergi Kedah sebab dia kena jadi saksi kat mahkamah,kes ape pon aku tak tahu.Kitorang menetap kat Park Avenue Hotel,Sg.Petani.Aku sampai tengahari pastu time kitorang nak pergi makan nasi kandar,aku dengan pakcik aku menanti pintu lif tu buka.Apabila pintu lif tu terbuka aku ternampak 3orang dalam lif tu yang tengah macam ketua siap ada bodyguard.Rupa-rupanya Samy Vellu lah.hahaha..Rambut dia paling style dengan perutnya.huhu..

Tapi yang peliknya salah seorang bodyguard dia muka macam cina+melayu.Bila dah sampai kat grand floor aku terkejut sebab ada banyak orang india dah menanti dia.Macam aku pulak yang disambut.haha.. Dalam banyak orang kat situ cuma bodyguard sorang tu jela yang beza.Pelik-pelik..



Van Jenazah

Selepas ke Kedah aku dengan pakcik aku bertolak ke kampung aku kat Perlis.Kitorang tersekat kat lampu isyarat merah,apabila lampu bertukar kepada hijau kitorang pon teruskan perjalanan lah.Tiba-tiba ada dua motor ditunggang 4orang keling yang lalu dihadapan kitorang sebab nak sekat laluan kitorang.Peliklah kan tetiba halang.Rupa-rupanya ada keling mati itu pasal la dorang sekat.Adalah sebuah van yang bawa ayat si mati ni lalu tapi yang peliknya kat van tu ada tulis Van Jenazah.hahahaha..macam van jenazah islam pulak.Lainlah dia tulis van mayat ke.



Kedai Batu Nisan Islam

Masih dalam perjalanan ke kampung,aku melihat keindahan dan suasana semasa dalam perjalanan.Kebetulan aku ternampak kedai menjual batu nisan islam di tepi jalan.Tetapi yang menghairankan aku la pemilik kedai tu bukan orang melayu bahkan cina.hahaha..Kat signboard tu ada bahasa melayu dan bahasa mandarin.aik?pelik tol kerenah orang kampung.haha.. Tak kiralah kerja apapun janji halalkan apek?

gambar ini aku lukis lepas tu scan la

No comments:

Post a Comment