Other Page :

Wednesday, January 12, 2011

Azam Tidak Berazam ??

Menjelang tahun baru pelbagai azam diwujudkan setiap orang.
Namun pada diri aku azam tahun baru sepertinya sudah kelihatan
tidak berguna dan dipraktikkan sebabnya pemulaan kelas sahaja tidak diselitkan
dengan azam baru aku..yow 'o'o je..

Serupa je tidak berazam. Azam bukan main kencang padahal angin pon tidak kelihatan.
Bagaimana aku ingin berubah sekiranya sikap keperibadian aku sama seperti lalu.
Bak kata orang buang yang keruh ambil yang jernih seolah-olah hanya kiasan di mulut dan pemanis bicara.

Aku harus berubah sekiranya aku mahu berjaya di dunia dan di akhirat.
Insyallah aku akan cuba sedaya upaya untuk perbaiki kelemahan diri yg lampau.
Tak kan lah asyik sedap berkata je kan. Konon nye pembakar semangat la baru padahal
angan-angan kosong je..haha

No comments:

Post a Comment