Other Page :

Wednesday, February 2, 2011

Wahai Sahabat,Teman dan Kawan

SAHABAT........
Andai hari ini aku terlalu gembira, sedarkanlah aku dgn amaran2 Allah
Andai ku bersedih tanpa kata,pujuklah aku dgn tarbiah Pencipta
Andai ku lemah tak berdaya,ingatkanlah aku dgn kehebatan syurga
andai antara kita ada tembok yang memisahkan, ajaklah aku meleraikan segera...
Andai pernah hatimu terluka, luahkanlah agar aku berubah...
dan ...Andai esok ku lena tanpa terjaga...iringilah lenaku dengan kalungan doa n fatihah...berjanjilah SAHABAT..
Ukkhuwwah kita utk selamanya......Insya'Allah 



SAHABAT.........
Kita hanya mampu berusaha, hanya Allah menentukannya
segalanya adalah milik-Nya
Dalam berusaha kita diuji, kekadang tohmah kita dicaci
Diturutkan rasa hati ingin dilepaskan beban ini...


Mujur ada teman membantu
Sokonganmu buat inspirasi
Berpeganglah pada janji kita yang dibina
Semoga kitakan dirahmati..."Insya'Allah


SAHABAT........
Sahabat terkadang bisa buat kita senang…
Tapi sahabat juga bisa membuat kita terluka…
Dikala engkau senang,…

Engkau lupakan aku...
Dikala engkau sedih,…
Hanya kepadaku engkau bersandar…
Sahabat…,
Kenapa engkau hadir dlm hdupku…
Kenapa engkau membuatku menangis…?
kenapa engkau senyum dlm tangisku…
Begitu mudahnya kau melupakan persahabatan kita…
Sia2 kita bina persahabatankita ini…
Selamat tinggal sahabat sejatiku…

No comments:

Post a Comment